Incassobureau Amsterdam
Zoek je een incassobureau in Amsterdam? Dan ben je bij Straetus Amsterdam Amstelland aan het juiste adres. Een ervaren incasso-expert helpt je altijd persoonlijk met debiteuren die de rekening niet betalen.
Heeft u klanten die niet meer reageren of hebben zij aangegeven niet van plan te zijn tot betaling over te gaan? Bel voor advies met één van onze incasso-experts of stuur ons de factuur en andere correspondentie toe. Wij gaan daar dezelfde dag mee aan de slag. U volgt de zaak 24/7 via onze online portal.
Over Incasso 24-7
Incasso 24-7 is een website van Straetus vestiging Amsterdam Amstelland. Straetus is een specialist in incasso en debiteurenbeheer met 30 vestigingen in Nederland en nog eens een zelfde aantal in 10 andere landen. Een internationale speler met lokale incasso-specialisten en debiteurenbeheerders die hun klanten persoonlijk kennen en met raad en daad terzijde staan. Wij staan garant voor verantwoorde en effectieve incasso.
De voordelen van ons incassobureau
- Incasso dossier binnen 4 uur in behandeling
- Expert in klantvriendelijk incasseren
- Internationaal: 30 vestigingen in Nederland, 30 in 10 andere landen
- 24-7 inzicht in de voorgang van uw incasso dossiervia online dashboard
- Onze kernwaarden bij incasso: persoonlijk, transparant en ondernemend
Wanneer naar incasso?
Voor de ene ondernemer is het overdragen van een onbetaalde factuur aan een incassobureau een logisch gevolg van het herhaaldelijk niet reageren op betalingsverzoeken of het niet nakomen van afspraken. De andere ondernemer hikt er enorm tegenaan om een incassobureau in te schakelen. Krijg ik nu alle tegenwerpingen van de debiteur weer opnieuw aangeleverd via het incassobureau. Hoe hoog worden de incasso kosten? Jaag ik de klant nu helemaal tegen mij in het harnas? Deze zaken onderscheidt een goed incassobureau van een slecht incassobureau. Wil je voor een duppie op de eerste rang of val je voor holle woorden op een website, dan krijg je ook navenante incasso dienstverlening. Dus zoek een goed incassobureau en wordt ontzorgt en uitstekend geholpen door een incasso-specialist.
30 jaar ervaring met incasso
Weet dat Straetus Amsterdam Amstelland bouwt op 30 jaar ervaring met debiteurenbeheer, minnelijke incasso en het voeren van gerechtelijke procedures. Wij kennen alle -soms tegenstrijdige- gedachten en belangen over incasso die mee kunnen spelen bij debiteurenkwesties en gaan daar behoedzaam mee om. Bel ons incassobureau voor advies over de incasso van uw onbetaalde facturen.
Ons incassobureau: een partner die meedenkt
MKB ondernemers in de regio Amsterdam hebben hun adviseur voor het optimaliseren van het gehele order to cash traject binnen handbereik. Dat aanspreekpunt is de vestigingsleider. Een creditmanager met 30 jaar ervaring in het voorkomen en genezen van problemen met debiteuren het het oplossen van incasso kwesties. Dit kan veel verder gaan dan het achteraf incasseren. Door een partnership aan te gaan kunnen wij jou ook in het voortraject ondersteunen met debiteurenbeheer en incasso om vertraging in de betaling te voorkomen. Hoe baken je de opdracht goed af en zorg je voor een complete overeenkomst met algemene voorwaarden. Hoe haal je bij een meningsverschil over de factuur de hakken van de klant weer uit het zand. Hoe doorbreek je de lange betalingstermijn van het grootbedrijf. Wanneer moet je stoppen met leveren. We verbeteren het betalingsgedrag van klanten en komen gevraagd en ongevraagd met adviezen om de incasso en de cashflow structureel te verbeteren. Dát is nog eens meerwaarde.
Minnelijke incasso is onze kracht
Zodra u onbetaalde facturen aan ons overdraagt, dan richten wij ons volledig op het minnelijk incasseren daarvan. Alles met het doel om zo snel mogelijk tot een effectieve incasso te komen en een legal incasotraject te voorkomen. Wellicht denkt u ‘maar met mijn klant is toch geen land te bezeilen’. Vlak dan toch het ‘vreemde ogen dwingen effect’ van het incassobureau niet uit. Met daarbij de 30 jaar ervaring in het praten met debiteuren die de rekening niet willen betalen.
Het klantvriendelijkste incassobureau van Amsterdam
Wij hanteren het principe van ‘klantvriendelijk incasseren’. Hoe nijdig u ook bent op uw klant of debiteur, we gaan eerst op een normale, zakelijke manier het incasso-gesprek aan. Oplossingsgericht, luisteren en op de inhoud discussiëren over meningsverschillen. Wij kruipen in de schoenen van uw debiteur en laten uw debiteur in uw schoenen kruipen. Wat is eerlijk en redelijk. Van mens tot mens. We leggen rustig de regels uit. Met deze beproefde incasso methode komen mensen het snelst weer in een modus waarin we tot een oplossing komen voor de onbetaalde facturen. In de praktijk komt het bij incasso neer op niet kunnen en/of niet willen betalen. Als uw klant aangeeft het geld niet te hebben, dan vragen we door. Is dat structureel of incidenteel. Zijn alle mogelijke oplossingen met betrekking tot het incasso dossier gezien en bewandeld. Is iemand geholpen met een betalingsregeling. Wat zijn de vooruitzichten van de debiteur. Wíl uw klant echt niet betalen en laat deze zich niet overtuigen dat de argumenten daarvoor geen stand zullen houden bij de rechter, dan bespreken wij met u het gerechtelijke incasso-traject.
Als het niet anders kan: gerechtelijke incasso
Het lukt ons bijna altijd om in gesprek te komen met een debiteur. Als we dan niet tot een oplossing kunnen komen, dan dient het incassodossier voorgelegd te worden aan de rechter. Met andere woorden: de zaak gaat legal. Dat doen wij alleen als de kans van slagen aanzienlijk is en de debiteur ook verhaal biedt. Wij stellen zelf de dagvaarding op en laten deze uitreiken door een gerechtsdeurwaarder. We zetten de zaak op de rol van de bevoegde rechtbank. Daarna gaat de gerechtelijke procedure vanzelf lopen. Mocht het tot een zitting komen bij de rechtbank, dan treden wij op als gemachtigde. Niet alleen bij de rechtbank Amsterdam, maar door het hele land. Door onze jarenlange ervaring met incasso wordt 99% van de door ons ingediende vorderingen toegewezen door de kantonrechter. Uiteraard is er geen garantie het slagen van de incasso, maar in de praktijk zorgen wij ervoor dat u op een betaalbare manier uw recht kunt halen.
Jouw kosten blijven beperkt
Je houdt de kosten van incasso beperkt door onbetaalde facturen eerst bij ons aan te bieden. Wij rekenen bijvoorbeeld geen hoog uurtarief als de incasso-vordering wordt betwist door de debiteur. Indien wij de wettelijke rente incasseren is dat voor de opdrachtgever. Komt er uiteindelijk een deal uit met uw debiteur, dan komen we met u een redelijke vergoeding overeen voor onze incassodiensten. Gaat de schuldenaar failliet, dan sluiten wij het incasso-dossier zonder kosten. Zo zijn de kosten voor het abonnement heel snel terugverdiend. Moet het incasso-dossier legal gaan, dan kunnen wij dat op een voordelige manier realiseren.
Wij proberen de kosten voor u én voor uw debiteur zo laag mogelijk te houden. Daar is uiteindelijk iedereen mee gebaat.
Heeft u een vraag over debiteurenbeheer, minnelijke incasso of de gerechtelijke procedure? Neem contact op met onze incasso-experts voor vrijblijvend voor advies.
WAAROM EERST EEN INCASSOBUREAU INSCHAKELEN?
Incasso advocaten vertellen u graag waarom u niet bij een incassobureau moet zijn als u uw facturen niet betaald krijgt. Hieronder staat de top vijf stellingen. Wij leggen u gelijk uit waarmee wij ons onderscheiden.
1. Een incassobureau heeft geen echte drukmiddelen.
Uw wanbetaler wordt echt niet warm of koud van een paar brieven van een incassobureau. Zeker niet als die brieven onderop de stapel belanden. Of zelfs ongeopend worden weggegooid.
Ons incassobureau is er in gespecialiseerd om de hoge kosten en lange doorlooptijden van een gerechtelijke procedure te voorkomen. Specialist in communicatie en het aanmoedigen van debiteuren om in actie te komen. Via telefoon, e-mail, aangetekende e-mail, SMS, Whatsapp. én huisbezoek.
Als een gerechtelijke procedure tóch nodig is, dan kan ook een incassobureau net zo goed als gemachtigde optreden voor geldvorderingen tot 25.000 euro (en bij huurkwesties onbeperkt). Hogere vorderingen gaan door naar hun partners in de advocatuur, waarmee zij meestal afspraken hebben om de kosten te drukken. Dus geen 250 euro per uur betalen en geen idee hebben hoeveel uren er uiteindelijk nodig zijn. Een advocaat maakt het financieel gezien niets uit of er wordt gewonnen of verloren. Een incassobureau hoopt bij succes de incassokosten te kunnen innen. Zij zijn dus per definitie veel meer gemotiveerd om de zaak -tegen lage kosten- tot een succes te brengen.
2. Een incassobureau heeft geen verstand van zaken.
Als uw vordering inhoudelijk wordt betwist, wordt het al snel te moeilijk voor een incassobureau. Over het algemeen worden incassobureaus niet gehinderd door juridische kennis.
Wij voegen juist naast onze juridische kennis ook levenservaring, financieel en commercieel inzicht, ondernemerschap en kennis over schuldhulp en financieringsmogelijkheden toe aan het palet om tot de beste oplossing te komen. Juist niet alleen maar blind staren op de juridische positie, zoals een advocaat geneigd is om te doen. Daarom kan je beter zaken doen met een klein incassobureau, met een duidelijk track record en waarvan je exact weet welke ervaren persoon met jouw klanten aan de slag gaat. Check bijvoorbeeld het Linkedin profiel. Bij een advocatenkantoor gaat bij een betwisting gelijk de urenteller aan. Bij ons absoluut niet. Onze score van geslaagde gerechtelijk procedures is 99%.
3. Een incassobureau werkt vaak traag.
Incassoprocedures bij incassobureaus kunnen lang duren zonder dat er veel gebeurt. Voordat u het weet bent u maanden verder en ontvangt u niets meer omdat de debiteur inmiddels failliet is.
Een incassozaak wordt bij Straetus Amsterdam binnen 4 uur in behandeling genomen en daarna voortvarend behandeld. Hoe lang de minnelijke fase duurt is een tactische keuze, die per zaak anders kan zijn. Menig incasso advocaat schermt met ‘binnen 10 dagen uw geld’. Met andere woorden ‘na 1 of 2 briefjes start de gerechtelijke procedure en brengen wij u een mooi uurtarief in rekening’. Natuurlijk kan een debiteur failliet gaan, geen inkomen of vermogen op zijn naam hebben staan of in de schuldsanering belanden. Het kan dan veel effectiever zijn om wat meer tijd uit te trekken om de debiteur te overtuigen of om te wachten tot uw debiteur wél over middelen beschikt om de vordering te voldoen. Met een vonnis op een lege B.V. heeft u alleen een heleboel extra kosten gemaakt. De meeste kans op doorlopende aandacht voor uw dossier is als er een extra belang is om continue aandacht te hebben voor uw debiteuren. Een doorlopend abonnement bijvoorbeeld. Bij no cure no pay heeft u al aangegeven dat u een passant bent.
4. Om beslag te leggen is een advocaat nodig.
Hetzelfde geldt voor een faillissementsaanvraag of voor gerechtelijke incasso van vorderingen van meer dan € 25.000,00. Het houdt dus al snel op voor een incassobureau zodra er serieus werk van uw zaak moet worden gemaakt.
Een dagvaarding bezorgen en beslag leggen mag alleen worden gedaan door een gerechtsdeurwaarder. Deze krijgt daartoe opdracht van incassobureaus en advocaten. Het klopt dat voor vorderingen boven 25.000 euro -geen huur of arbeid- een advocaat nodig is als gemachtigde. De voordeligste werkwijze is het incassobureau als eerstelijns dienstverlener inzetten en in die enkele gevallen dat het nodig is (5a10%) én de vordering de 25.000 euro te boven gaat, hen een advocaat uit hun netwerk te laten gebruiken. Zij stemmen zelf af en houden de kosten beperkt.
5. En het ergste: uw wanbetaler weet dit ook!
Wist u dat iedereen een incassobureau kan beginnen? Uw wanbetaler weet ook dat een incassobureau niet meer kan dan u zelf kunt.
Een kantoor van incasso advocaten kan ook iedereen inhuren om zich als jurist te presenteren aan klanten, zolang de eigenaar op papier maar advocaat is. En iedereen mag zich jurist noemen. De meeste debiteuren hebben er juist respect voor als ze op een menselijke manier wordt benaderd door iemand die zich neutraal opstelt en die naar zijn of haar argumenten luistert. Waar vervolgens in gewone mensentaal en met verstand van zaken op wordt ingegaan en naar een oplossing wordt gezocht. Dat vergt inlevingsvermogen, commercieel, financieel en juridisch inzicht. Iemand die het inhoudelijke gesprek aan durft te gaan en die zich niet het riet laat insturen. Bluffen en dreigen met een faillissement kan ieder advocatenkantoor en incassobureau. Dat is dus waarmee wij ons onderscheiden.
Conclusie: laat je niet uitkleden door een incasso advocaat
Een incasso advocaat die op no cure no pay basis werkt lijkt erg voordelig. Het komt echter heel vaak voor dat vorderingen worden betwist: 250 euro per uur. Een advocaat wil uren maken en duwt u mogelijk heel snel richting een gerechtelijke procedure: 250 euro per uur. Voor de meeste vorderingen is dat niet rendabel. Wij horen met regelmaat: ‘ik heb nog geen cent gezien van de debiteur, maar wel een nota van een paar duizend euro van gerechtsdeurwaarder of advocaat gehad’. Laten wij elkaar niet op onnodig hoge kosten jagen en alleen procederen als het echt niet anders kan. Schakel daarom eerst een goed incassobureau in als bemiddelaar.
Veel gestelde vragen over incasso
Hoeveel aanmaningen moet ik sturen?
Wettelijk gezien moet een consument minimaal 1 aanmaning ontvangen met daarop een betalingstermijn van 16 dagen en het exacte bedrag aan incassokosten wat in rekening wordt gebracht als er niet op tijd wordt betaald. Een zakelijke klant is wettelijk gezien gelijk in gebreke als de betalingstermijn van de factuur is verstreken. Je kunt dus aanmanen als service, maar zuiver juridisch gezien hoeft het niet. In de praktijk sturen bedrijven hun klanten 1 tot 3 aanmaningen en worden de onbetaalde facturen overgedragen als zij 60 of 90 dagen over datum zijn.
Wanneer kan ik een incassobureau inschakelen?
Als de debiteur een consument is, dan is dat 16 dagen ná de aanmaning. Is het een zakelijke klant, dan kan dat ná de vervaldatum van de factuur. Geeft de debiteur aan niet van plan te zijn om te gaan betalen of heb je reden om aan te nemen dat spoed geboden is, dan kan een vordering ook direct worden overgedragen. Je hoeft dan zelfs de betalingstermijn niet af te wachten.
Mijn klant zegt: ik heb niet getekend, dus ik hoef niet te betalen.
Een overeenkomst mag ook mondeling overeengekomen worden. Het is dus zeker geen verloren zaak. Leg de kwestie aan ons voor.
Mijn klant zegt: ik heb recht op korting door Corona.
Het is zeker geen uitgemaakte zaak dat een leverancier of verhuurder korting zou moeten geven als de klant minder omzet heeft gedraaid vanwege de Corona crisis. Wij gaan de discussie graag aan.
Een klant wil niet meer praten en gaat steeds trager betalen. Wat kan ik doen?
Probeer toch in gesprek te komen om uit te vinden of er een tijdelijk probleem is of iets structureels. Wil of kan men geen concrete toezegging doen, overleg dan met ons. Stop eventueel met leveren en draag de vordering over aan een incassobureau.
Mijn opdrachtgever zet mij onder druk en betaald intussen mijn rekeningen niet.
Laat je niet intimideren en blijf zakelijk. Stel duidelijk een ultimatum in een mailbericht. “Anders gaat de zaak naar mijn incassobureau.” En doe dat dan ook.
Mijn klant lijkt verdwenen en is niet meer bereikbaar. Wat kan ik doen?
Probeer zelf achter nieuwe contactgegevens te komen. Lukt dat niet, geef de zaak dan uit handen. Incassobureaus zijn goede speurneuzen en hebben ervaring met debiteuren die zich onzichtbaar willen maken.
Wat is het verschil tussen een minnelijke en een gerechtelijke incassoprocedure?
Krijgt u zelf geen contact meer of komt u er niet uit, dan schakelt u een bemiddelaar in die probeert te voorkomen dat een gerechtelijke procedure nodig is. Want dat is kostbaar, duurt lang en verpest de relatie nog verder. Dat wordt minnelijke incasso genoemd. Meestal worden 90% van de zaken zo alsnog opgelost. De rest gaat dan door naar de gerechtelijke fase of wordt afgeboekt.
Werken jullie ook op basis van no cure no pay?
Voor de minnelijke incassoprocedure geven wij de keuze tussen een abonnement of een percentage provisie van het geinde bedrag (no cure no pay). U kiest wat u het prettigst vindt of wat het voordeligst is. Als wij de wettelijke rente incasseren is dat voor de opdrachtgever. Wij zijn overigens heel flexibel en leveren maatwerk. Er zijn ook opdrachtgevers waarvoor wij op uurtarief werken.
Wat kost een gerechtelijke procedure?
Wij procederen zelf voor de kantonrechter (tot 25.000 euro, huurzaken onbeperkt). U betaald een vast tarief voor het opstellen van de dagvaarding en het begeleiden van de procedure. De griffierechten schiet u voor, maar die krijgt u terug als de debiteur wordt veroordeeld en betaald. Als de debiteur in verzet gaat is het uurtarief 85 euro. Wilt u helemaal geen risico lopen, dan bieden wij ook aan om no cure no pay te procederen tegen een percentage van de vordering. Zo kan iedereen zijn recht halen. En u vermijdt hoge advocaatkosten.
Hoe kan ik klant bij jullie worden?
Hiervoor zijn een aantal mogelijkheden:
- We maken een afspraak voor een online kennismaking of voor een fysieke afspraak op uw kantoor of dat van ons in Amstelveen;
- We hebben telefonisch contact over uw zaak;
- U stuurt ons een e-mail waarin u uw zaak uitlegt en de factuur, overeenkomst en correspondentie meestuurt. Wij gaan daar direct mee aan de slag. Bij vragen bellen wij u.